Kolejny za ciężki transport drewna.

47,7 tony zamiast dopuszczalnych 40 ton ważył zestaw przewożący drewno zatrzymany w czwartek tj. 15.07 przez inspektorów z WITD w Opolu. Podczas kontroli stwierdzono, że przewoźnik nie dopełnił staranności przy załadunku drewna, mając możliwość obliczenia wymaganej ilości ładunku drewna, z pełną świadomością załadowano ilość niedopuszczalną dla zespołu pojazdów, którym wykonywano przewóz. Zespół pojazdów zważono wraz z ładunkiem i stwierdzono, że zamiast dopuszczalnych 40 ton, rzeczywista masa wyniosła 47,7 ton zaś nacisk pojedynczej osi napędowej zamiast dopuszczalnych 11,5 tony wyniósł 13,9 tony. Za stwierdzone nieprawidłowości przy przewozie drewna przewoźnikowi grozi kara pieniężna w wysokości 25 tys. zł. oraz dodatkowo 1 tys. zł. za brak kalibracji tachografu, kierowcę natomiast ukarano mandatem karnym. Pojazd po rozładunku i doprowadzeniu do normatywności dopuszczono do dalszej jazdy.